Alles over LinkedIn.com – statistieken en trends 2010
Op verzoek heb ik een lijst samengesteld van feiten en cijfers over de meest populaire professionele profielensite; LinkedIn. Wist je dat de site LinkedIn.com precies 7 jaar geleden werd gelanceerd, op 5 mei 2003, en op dit moment 66.266528 miljoen leden heeft?
Het bedrijf heeft momenteel 500 werknemers met haar hoofdkantoor in Mountain View, Californië en het Europese kantoor in het midden van Londen, Engeland. Hun Customer Service centrum is gevestigd in Omaha, Nebraska. Ze hebben ook kleinere (verkoop) kantoren in San Francisco, New York, Chicago, Sydney, Mumbai en Amsterdam. De verkoopkantoren buiten de VS bevinden zich in landen waar sprake is van relatief hoge penetratie of grote populatie van de gebruikers:
- Australië 1.235.574 leden
- Canada 2.337.350
- India 5.380.162
- Nederland 1.811.174
- Verenigd Koninkrijk 3.855.936
- Verenigde Staten 32.987.660
Gemiddeld bezoeken 36.5 miljoen mensen iedere maand LinkedIn.com. In maart 2010 waren de meeste bezoekers in een week tot op heden geregistreerd: 15,1 miljoen. Zie ook de volgende rechtstreeks gemeten wekelijkse statistieken:
Het aantal maandelijkse bezoekers op LinkedIn.com blijft overigens spectaculair groeien (direct gemeten verkeer):
De volgende landen zijn verantwoordelijk voor de meeste bezoekers (in percentage):
- United States 42.8%
- India 13.7%
- United Kingdom 6.7%
- Netherlands 3.7%
- Canada 2.8%
- Italy 2.3%
- Germany 2.3%
- Spain 2.0%
- Australia 1.9%
- South Africa 1.4%
Toch knap voor zo’n klein land als Nederland! In de volgende landen is de LinkedIn-website tevens een van de meest populaire en best bezochte websites:
Land / Traffic ranking (volgens Alexa.com)
- Netherlands 12
- India 13
- United Kingdom 14
- Denmark 16
- Ireland 16
- United States 17
- South Africa 17
Andere interessante feiten zijn dat mensen de website in 62% van de gevallen vanuit huis bezoeken (38% op het werk). En ongeveer 1% van de LinkedIn ‘verslaafden’ zijn verantwoordelijk voor maar liefst 34% van alle bezoeken! 62% zijn ‘voorbijgangers’ en verantwoordelijk voor 18% van de bezoeken. Het demografische profiel van een LinkedIn bezoeker, ten opzichte van de algemene bevolking internet, ziet er als volgt uit:
Met andere woorden, je zult er gemiddeld vaken een man van middelbare leeftijd vinden zonder kinderen maar met een hoger inkomen en opleidingsniveau dan de gemiddelde internetgebruiker. Laten we eindigen met een van de nieuwe instructie-video’s van LinkedIn: