Arbeidsmarktcampagne SNS Reaal: Het werkt leuker als je niet voor de grootste kiest
Wereldwijd zijn veel fraaie en creatieve recruitment advertenties te vinden. Ter inspiratie plaats ik regelmatig een voorbeeld op het Recruiting Roundtable blog. De nadruk zal hier liggen op, nieuwe en oude, print advertenties of recruitment guerrilla acties in Nederland.
De opdrachtgever: SNS Reaal
De arbeidsmarktcampagne pay off: Het werkt leuker als je niet voor de grootste kiest
De positionering: Nee, SNS Reaal is niet de grootste financiële dienstverlener van het land. Maar eigenlijk is ze daar ook wel blij mee. Het betekent dat ze dichtbij haar klanten staat en als organisatie snel kan schakelen bij veranderende marktomstandigheden.
De propositie: Als (potentiële) medewerker betekent het dat je bij SNS meer uitdaging en zelfstandigheid vindt en sneller kunt groeien dan bij die andere financiële reuzen. Deze usp’s hebben we vertaald naar diverse metaforen, die in een opvallende geïllustreerde campagne SNS een onderscheidend gezicht hebben gegeven.
Bron: Maximum