Arbeidsmarktcampagne van de maand (2): STEP in-housedagen najaar 2014
Vorige maand heb ik de arbeidsmarktcampagne van de Provincie Overijssel op zoek naar trainees laten zien. Hierbij de tweede campagne van de maand.
Stichting Student en Praktijk (STEP) is op zoek naar master studenten met een rechten achtergrond.
Voor de promotie van de STEP in-housedagen wordt gezocht naar master studenten die het interessant vinden om voor een van de 29 kantoren te werken die deelnemen aan de STEP in-housedagen cyclus najaar 2014. Direct Students helpt STEP sinds 2009 met het bereiken van master studenten door de in-housedagen te communiceren via een HTML nieuwsbrief.
Mijn vraag aan jullie: Wat vind je van de HTML nieuwsbrief? Te lang/te kort? Duidelijke call-to-action? Ik hoor graag jullie verbeterpunten en gedachten bij deze nieuwsbrief.
STEP promoot zelf op de universiteiten en heeft een actieve facebook pagina waarop regelmatig updates komen. Daarnaast worden er voor kantoren mailings verzonden zodat de effectiviteit kan worden gemeten en er extra aandacht kan worden gegeven aan de individuele in-housedag van een kantoor of een ander event of business-course wat wordt georganiseerd door de (advocaten)kantoren.
Uiteraard verklap ik binnenkort weer het advies van ons studentenpanel in het Comments gedeelte hieronder. Ben benieuwt of je als recruiter of AMC expert met dezelfde aandachtspunten komt.
Ook komt er snel weer een nieuwe campagne van de maand aan.
Plaats je reactie hieronder bij de comments zodat andere arbeidsmarktcommunicatie campagnes nog effectiever kunnen worden en tot meer aanmeldingen kunnen leiden! Daarmee help je collega recruiters en studenten op zoek naar een top carriere mogelijkheid.
Alvast bedankt!
Ok, tip nr 1 van het studentenpanel was: Zorg ook voor een button ter hoogte van de preview pane (voor degene die outlook gebruiken). Dus de Inschrijven button ook plaatsen vlak onder de 1e alinea.
Tip nr 2 (deze is verwerkt in de HTML): Varieer tussen hyperlinks en buttons om degene die op zoek gaan naar een link te helpen waar ze moeten klikken en degene die meer visueel is ingesteld kan op een button klikken.