Arbeidsmarktcampagne van de maand (2): STEP in-housedagen najaar 2014

Vorige maand heb ik de arbeidsmarktcampagne van de Provincie Overijssel op zoek naar trainees laten zien. Hierbij de tweede campagne van de maand.

Stichting Student en Praktijk (STEP) is op zoek naar master studenten met een rechten achtergrond.

Voor de promotie van de STEP in-housedagen wordt gezocht naar master studenten die het interessant vinden om voor een van de 29 kantoren te werken die deelnemen aan de STEP in-housedagen cyclus najaar 2014. Direct Students helpt STEP sinds 2009 met het bereiken van master studenten door de in-housedagen te communiceren via een HTML nieuwsbrief.

STEP najaarscyclus 2014 voor direct students website

Mijn vraag aan jullie: Wat vind je van de HTML nieuwsbrief? Te lang/te kort? Duidelijke call-to-action? Ik hoor graag jullie verbeterpunten en gedachten bij deze nieuwsbrief.

STEP promoot zelf op de universiteiten en heeft een actieve facebook pagina waarop regelmatig updates komen. Daarnaast worden er voor kantoren mailings verzonden zodat de effectiviteit kan worden gemeten en er extra aandacht kan worden gegeven aan de individuele in-housedag van een kantoor of een ander event of business-course wat wordt georganiseerd door de (advocaten)kantoren.

Uiteraard verklap ik binnenkort weer het advies van ons studentenpanel in het Comments gedeelte hieronder. Ben benieuwt of je als recruiter of AMC expert met dezelfde aandachtspunten komt.
Ook komt er snel weer een nieuwe campagne van de maand aan.

Plaats je reactie hieronder bij de comments zodat andere arbeidsmarktcommunicatie campagnes nog effectiever kunnen worden en tot meer aanmeldingen kunnen leiden! Daarmee help je collega recruiters en studenten op zoek naar een top carriere mogelijkheid.

Alvast bedankt!

Stefan van Eerde

Arbeidsmarktcommunicatie specialist gericht op talentvolle studenten/starters. Ik hou van goed ontworpen recruiment campagnes die functioneel zijn en er mooi uitzien. Sinds 2006 partner bij Direct Students BV.

Stefan van Eerde has 9 posts and counting. See all posts by Stefan van Eerde

Eén gedachte over “Arbeidsmarktcampagne van de maand (2): STEP in-housedagen najaar 2014

  • 20/10/2014 om 11:42
    Permalink

    Ok, tip nr 1 van het studentenpanel was: Zorg ook voor een button ter hoogte van de preview pane (voor degene die outlook gebruiken). Dus de Inschrijven button ook plaatsen vlak onder de 1e alinea.

    Tip nr 2 (deze is verwerkt in de HTML): Varieer tussen hyperlinks en buttons om degene die op zoek gaan naar een link te helpen waar ze moeten klikken en degene die meer visueel is ingesteld kan op een button klikken.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.