LinkedIn lanceert nieuwe carrièrepagina’s voor bedrijven
Na de recente roll-out van de nieuwe lay-out voor privéprofielen, krijgen eind dit jaar ook de bedrijfs- en carrièrepagina’s op LinkedIn een nieuw ontwerp. Op een visuele manier moet het makkelijker worden voor bedrijven om hun werkgeversverhaal te vertellen en het zoeken naar een baan verder te personaliseren voor werkzoekenden (met o.a. doelgerichte teksten).
Een overzicht van de belangrijkste bedrijfspagina wijzigingen
De recente en toekomstige veranderingen zijn alleen van invloed op het ontwerp van de bedrijfspagina (Company Page), ofwel er zijn geen nieuwe functies toegevoegd; alleen de look en feel zal anders zijn. In het kort:
- Meer prominente pagina-elementen, zoals Company Updates en de Producten & Diensten secties.
- De mogelijkheid om een coverfoto aan de top van de pagina toe te voegen.
- De beschikbaarheid van Bedrijfs Gids op iPhone, Android en iPad apps (dankzij de gisteren vernieuwde mobiele apps).
- Bedrijfsupdates kunnen gedeeld worden met de juiste leden op LinkedIn, wat betekent dat bedrijven meer relevante informatie kunnen delen met bepaalde segmenten van de doelgroep.
- En last but not least, de nieuwe look voor de Career sectie Pagina’s voor bepaalde Company Pages.
Handig om te weten:
- Logo Image: 100 x 60 px
- New Header Image: 646 x 220 px
- Products & Services Images: 640 x 220 px (geen verandering)
Bij een paar bedrijven is de nieuwe layout al te bewonderen; American Express, Unilever, en Expedia. Een oude-stijl bedrijfspagina ziet er nu nog zo uit: