Creatieve Facebook recruitment actie: Red Bull (28)
Deze week een creatieve actie op Facebook van Carlijn Sas, werkzaam bij Leading Talent en recruiter voor Red Bull Vleugels. Zij is op zoek naar een nieuwe Communicatie Specialist voor Red Bull NL. In deze functie reis je samen met de nationale media naar de coolste Red Bull events op aarde. Daarnaast bedenk je spraakmakende Nederlandse events en ontwikkel je Red Bull TV formats.
In een fotoalbum met 12 foto’s van Red Bull events kunnen potentiele kandidaten via Facebook zichzelf of een vriend(in) taggen. Vervolgens moest men een CV te sturen met een persbericht over jezelf voor 5 februari 2010 naar een speciaal emailadres.
Begeleidende tekst:
“Dit is het Red Bull Cliff Diving Event in Tower Saint Nicolas, La Rochelle, Frankrijk. Zorg jij er straks voor dat de World Champion uit een helicopter springt voor het 8 uur journaal? Tag jezelf of een vriend(in) in deze foto en check mijn profiel (Carlijn) om te solliciteren.”
Uiteindelijk zijn er 102 creatieve aanmeldingen voor de baan binnengekomen en heeft men persberichten ingestuurd. De facebook pagina zelf is overigens alleen gepromoot op facebook – het taggen van contacten in foto’s via-via was de manier om de campagne snel te verspreiden.
Erg sterke actie! Goede creatieve manier om veel mensen te bereiken!
Top!