Social Media ROI casus
Aan de briljante videoreeks van Erik Qualman, de auteur van Socialnomics, is een nieuwe video toegevoegd die een aantal interessante casus toont van resultaten die zijn behaalt met de inzet van Social Media marketing:
- Lenovo realiseert 20% reductie in call center activiteit
- Slechts 18% van TV campagnes hebben een positieve ROI
- DELL verkocht 3M US$ aan computers via Twitter
- FORD USA spendeert 25% aan marketing budget op social media en is de enige fabrikant die geen overheidssteun nodig heeft
- Naked Pizza verkocht 68% via Twitter, waarvan 85% nieuwe klanten, op een dag
- Softwarebedrijf Genius.com converteert 24% van verkoop via social media
- Barack Obama heeft 5 miljoen fans op social media
Wat ik kan waarderen is dat men elke video afsluit met vragen die de kijker aanzet tot nadenken. Ook deze keer met vragen die met name gericht zijn op kijkers die de ROI van social media willen weten alvorens men in actie komt. Dat staat gelijk aan afvragen wat de ROI van je mobiele telefoon is.
Ach ja, over een paar jaar stellen we de ROI vraag niet meer maar op dit moment is het een hot topic. Net als deze video.
Pingback:Social Media Revolutie 2010 (video) « Recruiting Roundtable Nederland
Pingback:Social Media Revolution 2010 (video) | Global Recruiting Roundtable