VUmc: e-recruitment in de zorg
VUmc heeft TMP Worldwide gevraagd een nieuwe website te ontwerpen die past bij de nieuwe manier van werven van het VUmc: http://www.werkenbijvumc.nl. Waar er voorheen meer afstand was tussen kandidaten en organisaties, benaderen de e-recruiters van VUmc actief de markt via online kanalen. De nieuwe website speelt hierin een belangrijke rol. Deze maakt het mogelijk specifieke wervingsdoelgroepen van het VUmc gericht te bereiken met eigen functionaliteiten, eigen externe platformen en social media services gelinkt aan de website. Doordat de e-recruiters zo steeds meer kennis van het profiel van hun bezoekers krijgen, worden de contactmogelijkheden tussen VUmc en kandidaten relevanter en persoonlijker. Iets wat in deze tijd onmisbaar is, met de toenemende krapte in de markt. Juist voor de zorg wordt deze aanpak hierdoor noodzaak.
De propositie van VUmc ‘Samen werken aan beter maken en beter worden’ vormt de leidraad in alle onderdelen van de website. Om het menselijke karakter te benadrukken, laten we de werkzaamheden zien vanuit het oog van de patiënt, van traumahelikopter tot polikliniek. In video’s op de website krijgen eigen medewerkers de kans hun werk te laten zien, waardoor geïnteresseerde kandidaten achter hun eigen computer al kennis kunnen maken met alle aspecten van het academisch ziekenhuis. Zo worden alle afdelingen en functies van VUmc gepresenteerd en ervaren kandidaten hoe het is om te werken bij VUmc.