CV’s screenen met iPad wordt social en verrijkt talentpools
Nederlandse productontwikkeling Cureka! geïntroduceerd voor wereldwijde recruitmentmarkt
Cureka! is officieel 7 augustus gelanceerd en wordt wereldwijd de eerste tool waarmee recruiters en lijnmanagers CV’s kunnen screenen op de iPad en tegelijkertijd CV’s kunnen verrijken en classificeren. Door het toevoegen van ‘(dis)likes’, ‘sticky notes’ en foto’s worden CV’s social. Zodoende kan er aan kwalitatief hoogwaardige talentpools worden gebouwd. Door van CV’s screenen een plaats, – en tijdonafhankelijke belevenis te maken, wordt het recruitmentproces verkort; recruiters en lijnmanagers zijn gemiddeld een uur minder lang bezig per aanname.
CV’s worden ‘social’
Cureka! vervangt papieren CV’s, inclusief de aantekeningen op het papieren CV. CV’s worden automatisch ingelezen op de iPad. Ze kunnen worden voorzien van aantekeningen op digitale gele memo’s en ‘thumbs up’ of ‘thumbs down’ op willekeurige plekken van het CV. Op deze manier is het makkelijker en plezieriger om CV’s te screenen, en kunnen notities en foto’s tijdens het sollicitatiegesprek meteen worden ingelezen in het recruitmentsysteem. Statische documenten in een CV database worden op deze manier social en makkelijker te kwalificeren. Zo bevat het CV meer relevante informatie, om meteen of op een later moment de gewenste match te maken.
Recruitment experience vergroot kansen in de war for talent
CV databases van werkgevers zijn meestal een verzameling CV’s waar zelden nog naar wordt omgekeken. Met Cureka! krijgen CV’s letterlijk een gezicht en een verhaal: een nieuwe kwalitatieve dimensie. Een CV database wordt op deze manier een geclassificeerde talentpool, toegankelijk en herkenbaar voor recruiters en lijnmanagers. Het screenen en beoordelen van CV’s, evenals het bouwen aan een talentpool, wordt een experience voor recruiters en lijnmanagers. Hierdoor verloopt het proces sneller, duurt de screening korter en gaat talent niet verloren. Procesverbeteringen die werkgevers in staat stellen meer en het beste talent uit de markt te halen zijn, met het oog op de war for talent, essentieel.
Ambitie
Cureka! is een initiatief van Geert-Jan Waasdorp, Isiz en iNerds dat 7 augustus officieel is gelanceerd. Voor Cureka! is de Nederlandse markt de introductiemarkt. Na een succesvolle introductie in Nederland, zal snel het volume gezocht worden van de buitenlandse recruitmentmarkt. “Zowel in Nederland als in het buitenland is zeer enthousiast gereageerd op onze eerste presentaties”, zegt Martine Timmers, commercieel manager van Cureka! “Deze maand hopen we al de eerste recruitmentsystemen te hebben aangesloten en live te gaan met enkele launching customers. Iedereen ziet de meerwaarde van de tool en is blij dat het administratieve gedeelte van het recruitmentproces korter wordt. Ook worden veel recruiters enthousiast van het feit dat de iPad haar intrede doet in het recruitmentproces”.
Bron: persbericht