Guerilla Recruitment met Lorem Ipsum, Trojaanse paarden en een kaping
Oude marketing kan de prullenbak in. Want wat is in vredesnaam nog de impact van een advertentie? De tijd van zenden is bovendien voorbij. Marketing draait vandaag om content en conversaties. Om merkrelevante content met toegevoegde waarde. Om verhalen die het waard zijn om te delen.
Dit verhaal gaat over een creatieve manier om te zoeken naar nieuwe getalenteerde Art Directors. Jung von Matt, een internationale advertising agency, plaatste een link naar hun vacaturepagina in de dummy tekst op de populaire website lipsum.com met als resultaat dat 220.000 creatieven deze link kopieerden in hun teksten. Zo’n 14.000 creatieven bezochten vervolgens de vacaturepagina.
http://www.youtube.com/watch?v=mGX9jnqq624
Dit bureau houdt wel van een goede guerrilla actie om onder de aandacht komen bij hun doelgroep. Zo hebben ze eens 15 bekende fotografen ingezet als Trojaanse paarden. Deze fotografen tonen hun werk regelmatig bij de beste creatieve bureaus dus men integreerde kleine recruitment boodschappen in hun portefeuille. Bijvoorbeeld als een inscriptie op een bus, een graffiti op een muur of een badge op een trui. Op deze manier droegen de fotografen letterlijk de boodschap binnen de juiste doelgroep.
Hun volgende guerrilla recruitment actie was gericht op jonge creatieven. Men kaapte de ingang van Berghs School of Communications, een school voor creatieven, om hun recruitment boodschap te verkondigen:
Ken je nog meer recente voorbeelden van guerrilla marketing in recruitment? Laat het ons weten in een reactie hieronder.