Social Media Recruitment bij Tempo-Team (Case #3)
Tempo-Team is de tweede bemiddelaar in flexibele arbeid van Nederland, met dagelijks ruim 35.000 flexwerkers. De focus in deze case ligt op het gebruik van LinkedIn en Twitter voor flexibel werk via Tempo-Team Professionals, speciaal voor HBO+.
Interview met Marcel Kalmeijer, Hoofd Marketing & Communicatie bij Tempo-Team, en Wesley Hendriks, Adviseur Werving & Employer Branding. ‘Wij trainen onze consultants in het goed gebruik van LinkedIn en Twitter. Op Twitter hebben wij het @TempoTeamProfs account waar wij vaknieuws en vacatures plaatsen. Op LinkedIn zijn de consultants te vinden met “People Search Advanced” en je vindt dan de voor jouw vakgebied belangrijke consultants.’
Als je hun een uitnodiging om te connecten stuurt met een persoonlijk toelichting, en natuurlijk een goed profiel, dan accepteren zij je graag!
In hun status updates plaatsen zij de meest actuele vacatures, waar jij dan direct op kunt reageren.
Onze consultants werken graag op deze manier, omdat het onze ervaring is dat het gerichte reacties van sollicitanten oplevert. En dat is een win-winsituatie voor iedereen, voor onze opdrachtgevers, voor ons zelf als bemiddelaar en voor de sollicitant – snel en efficiënt.
Op Twitter zijn onze consultants te herkennen aan de speciale Tempo-Team ‘twibbon’ (logo) bij hun foto in hun persoonlijke Twitteraccount, zij plaatsen ook hier de vacatures.
Vind de consultant uit jouw vakgebied op LinkedIn en Twitter. Leg contact en volg hen, dan ben je direct op de hoogte van de actuele kansen in flexibel werk.’
In het boek ‘Werk vinden met Social Media’, publicatie november 2011, staan 12 cases van hoe bedrijven social media gebruiken om nieuwe collega’s te werven. Deze zullen in voorpublicatie exclusief verschijnen op het Recruiting Roundtable blog.
Bron cases: ‘Werk vinden met Social Media’, Aaltje Vincent, Uitgeverij Unieboek | Het Spectrum bv, Houten – Antwerpen © 2011 Aaltje Vincent © 2011 Uitgeverij Unieboek | Het Spectrum bv., Houten – Antwerpen