Visie op mobiel recruitment van award-winnaar ASR


Recent heeft ASR de ‘Mobiele Recruitment Award 2012‘ gewonnen en volgt hiermee USG Capacity op als award-winnaar. Een mooie gelegenheid om ASR te vragen naar hun visie op mobiel recruitment, de leerpunten en tips voor andere bedrijven en organisaties.

Een interview tussen Jacco Valkenburg, initiatiefnemer van het onderzoek en de award-verkiezing, en Marloes Muus van ASR.

Jacco: Marloes, ten eerste gefeliciteerd met het winnen van de ‘Mobiele Recruitment Award 2012’! Voor diegene die jou nog niet kennen, kun je jezelf kort introduceren?

Mijn naam in Marloes Muus, sinds 2007 werkzaam bij ASR.  Ik ben begonnen als Recruiter bij het toenmalige Fortis Verzekeringen. Vervolgens als projectmanager verantwoordelijk geweest voor het centraliseren van de externe inhuur. Sinds mei 2011 werkzaam binnen de rol van Manager Recruitment & Arbeidsmarktcommunicatie. Samen met mijn man en twee dochtertjes woon ik in Utrecht.

Wanneer is de mobiele site gelanceerd?

Onze mobiele website is in januari 2012 gelanceerd. Met name Mirjam Boersma (arbeidsmarktcommunicatiespecialist) en Remko Wijnbergen van Infocaster zijn verantwoordelijk geweest voor deze mooie ontwikkeling!

ASR mag met recht een pionier genoemd worden met een mobiele recruitmentsite. Waarom hebben jullie een mobiele website gelanceerd?

Tegenwoordig verwacht men ‘anyplace, anytime, anywhere’ alle informatie te kunnen bekijken via o.a. zijn smartphone. Wij vinden het belangrijk om ook onze mogelijke nieuwe collega’s in deze behoefte tegemoet te komen.  

Welke ontwikkelingen verwacht je in de nabije toekomst?

Dat het gebruik van mobiel verkeer nog verder groeit en de functionaliteiten zich verder uitbreiden.

Jullie zijn er in ieder geval klaar voor deze verschuiving in zoekgedrag van werkzoekenden! Heb je nog tips voor organisaties die hier mee aan de slag willen gaan?

De werkzoekende heeft de behoefte, dus waarom zal je hem als bedrijf hier niet op inspelen? Mijn tip voor organisaties die hier nog mee aan de slag willen gaan is: gewoon DOEN!

Aan welke eisen dient een mobiele website volgens jou te voldoen?

De mobiele site dient in mijn ogen zo ‘simpel’ mogelijk te zijn. De zoeker heeft een gericht doel, dus daar moet je hem zo goed mogelijk in voorzien. Stap niet in de valkuil dat je teveel informatie kwijt wil op de mobiele site, daar is immers de reguliere werkenbij site voor.

Dank voor het delen van deze tips en nogmaals gefeliciteerd met het winnen van deze award!

Foto: ASR, nieuw hoofdkantoor 2015

Jacco Valkenburg

Jacco Valkenburg is een recruitmentarchitect en één van Nederlands bekendste auteur en trainer op dit gebied. Met 25 jaar ervaring in werving, heeft hij een scherp inzicht in de industrie verworven. Hij schreef 7 vakboeken waaronder ‘Recruitment 4.0‘ in 2023. Hij is ook een fervent gebruiker van AI en ChatGPT.

Jacco Valkenburg has 603 posts and counting. See all posts by Jacco Valkenburg

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.