Studeren in Nijmegen is te sexy
Een 5 weken oud promo filmpje van de Radboud Universiteit Nijmegen is opeens landelijk nieuws geworden. In de YouTube video’s ‘Labrad’ wordt bestaand onderzoek getoond met een flinke knipoog met een verwijzing naar http://www.studereninnijmegen.nl. De campagne is bedoeld om nieuwe studenten te werven.
Maar de filmpjes krijgen intern veel kritiek. Dit is niet de manier waarop de universiteit wil communiceren met scholieren meldt VOX Magazine, het onafhankelijke universiteitsblad van het Radboud.
Voor de drie filmpjes, en nog drie in de maak, heeft de afdeling Communicatie voormalig playmate Ancilla Tilia ingeschakeld. Claudia Krops, lid van de Ondernemingsraad, zag de filmpjes en was ‘geschokt’. “Welke studenten willen we hiermee trekken? De eigen site van deze presentatrice mogen scholieren nog niet eens bezoeken! Ik vind de filmpjes seksistisch en denigrerend.” De studentenraad sloot zich hierbij aan. Ook collegevoorzitter Roelof de Wijkerslooth was niet blij toen hij de filmpjes zag “Ik vind het ongehoord wat ik hier zie. Dit past niet bij hoe we met scholieren willen communiceren. Ik vind dit verschrikkelijk en zal overleggen met de rector en we zullen contact opnemen met de verantwoordelijke afdeling.”. Het collegebestuur wil volgens de voorzitter alleen op een serieuze manier met aanstaande studenten communiceren.
De filmpjes zullen met de stille trom vertrekken en de drie filmpjes die gepland stonden zullen helaas niet meer gemaakt worden. Bekijk de 2 andere filmpjes hier zolang het duurt:
Bron: Telegraaf, AD