Win een VIP-ticket naar #RIDE
Lezers van dit blog weten dat het recente onderzoek en verkiezing voor ‘Beste Mobiele Sollicitatie-ervaring‘ het gevolg was van een andere verkiezing; ‘Beste Digitale Sollicitatie-ervaring‘. In dat onderzoek werd de mobiel-vriendelijkheid (is dat een woord?) van recruitmentsites, tot mijn grote verbazing, niet meegenomen maar werden wel 85 (!) andere criteria gehanteerd. Het volledig negeren van de mobiele internetbezoeker kan anno 2011 echt niet meer dus vandaar dat het idee spontaan ontstond voor een alternatieve award.
Over een paar weken, op 17 november, volgt nog een verkiezing om de meest flitsende, uitgebreide, actuele, visuele of praktische recruitmentsites in het zonnetje te zetten; “Gouden Cursor”. Het mobiele aspect neemt de organisatie achter de Gouden Cursor dit jaar voor het eerst wel mee in hun beoordeling. Een goede zaak.
Met de drie best practices, op mobiel recruitment gebied, die zijn gepresenteerd hoop ik dat het andere bedrijven zal inspireren om het onderwerp mobiel recruitment op de agenda te zetten met de ambitie om een kandidaat-vriendelijke website in te richten die geschikt is voor de mobiele bezoeker.
Gezien de vele positieve en enthousiaste reacties wil ik er dus volgend jaar weer een vervolg aan geven. Maar dan wel met een andere naam om verwarring te voorkomen. Dan verwacht ik ook (veel) meer nominaties dan nu want het aantal bedrijven dat überhaupt iets met mobiele website of apps doet op dit moment is bedroevend laag met een ditto kandidaat-vriendelijkheid.
Prijsvraag!
Hoog tijd dus voor nog een verkiezing! De prijsvraag is simpel. Bedenk een nieuwe naam voor de ‘Beste Mobiele Sollicitatie-ervaring‘ en laat een reactie hieronder achter. Deadline is 18 november 2011.
De winnaar verdient eeuwige roem en een VIP-ticket naar het dance event van het jaar, de Recruitment Industry Dance Event (RIDE) op 24 november aanstaande!