Ga naar de inhoud

LinkedIn update Q1-Q3 2009

Sinds het verschijnen van de geactualiseerde versie van het boek ‘Recruitment via LinkedIn’ (november 2008) zijn er enkele noemenswaardige nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan het LinkedIn platform. Graag beschrijf ik in dit artikel de updates van… LinkedIn update Q1-Q3 2009

LinkedIn update Q4-2009

Het is ruim een jaar geleden dat er significant nieuwe functionaliteit is toegevoegd aan het LinkedIn platform. Op 28 oktober 2008 waren dat de 9 LinkedIn Applications; Amazon, Box.net, Google, Huddle, Six Apart, SlideShare, Tripit,… LinkedIn update Q4-2009

Vacature websites

Zoals het artikel “2009 National Online Recruitment Awards UK” aangeeft nemen jobboards een erg belangrijke plaats in binnen recruitment. Voor mij geldt dat van alle kanalen die ik heb, de jobboards als eerste ingezet worden. En met jobboards bedoel ik dan ook onze eigen werkenbij site www.werkenbij.uvit.nl (door omstandigheden is het nog niet de meest flitsende site, maar begin volgend jaar wordt daar werk van gemaakt). Onze werkenbij site wordt vooral bezocht door mensen die op de websites van Univé, VGZ of Trias op zoek zijn naar vacatures. Veel kandidaten reageren dan direct op de vacature, maar als deze mensen niet direct de meest passende vacatures vinden dan kunnen zij zich opgeven om JobAlerts te ontvangen. Als ik dan een vacature online zet, dan wordt er automatisch een JobAlert naar deze mensen gemaild.

Naast onze jobboard gebruik ik ook NuWerk.nl, een generiek jobboard. Verbazingwekkend is dat voor mijn IT vacatures dit een erg succesvol kanaal is. Terwijl het gespecialiseerd IT board tegenvalt qua reacties. Door de reacties via onze werkenbij site en via NuWerk heb ik eigenlijk geen ander jobboard meer nodig. Toch vind ik het interessant om te blijven experimenteren met andere jobboards. Dit kan ook, omdat ik de laatste tijd gebeld wordt door mensen die verschillende nieuwe initiatieven opstarten. Interessant om te zien is dat de nieuwe jobboards hun dienstverlening aanpassen.

Vacature websites

Trend analyse social media – november 2009

Met behulp van Google Trends is het goed mogelijk om ontwikkelingen in bezoek van websites met elkaar te vergelijken. Maandelijks verzorg ik een analyse van het gebruik van social media websites in Nederland wat ik zal aanvullen met internationale cijfers. Recruiters volgen immers net als marketeers het publiek om deze te bereiken.

De cijfers die hieronder volgen hebben, mits anders vermeld, als peildatum 10 november 2009. De afbeeldingen tonen het aantal unieke bezoekers uit Nederland. Voor de cijferfetisjisten is het trouwens deze maand een waar walhalla met heel veel aanvullende feiten en cijfers.

LinkedIn Nederland

Linkedin november 2009

Trend analyse social media – november 2009